למה בכלל יש צורך בבדיקת זיהום בטסט?
מדינת ישראל, בדומה למדינות רבות בעולם, מחייבת כל רכב לעמוד בתקני פליטה מחמירים. מטרת הדרישה היא לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את הסיכון הבריאותי לציבור.
במהלך הטסט נמדדת רמת הפיח הנפלט מהאגזוז, ובמיוחד נבדקות פליטות של מזהמים כמו פחמן חד-חמצני, תחמוצות חנקן וחלקיקים מרחפים.
כיצד מצטבר פיח במנוע?
הפיח הוא תוצר לוואי טבעי של תהליך השריפה במנוע. בשריפה לא מושלמת של הדלק, במיוחד בתנאי נסיעה עירונית, פקקים או עומסים, נוצרים משקעי פיח שמצטברים על השסתומים, הבוכנות, המזרקים ובמערכת הפליטה.
מהם הסימנים לכך שהמנוע שלך מלא פיח?
- פליטת עשן שחור מהאגזוז
- צריכת דלק גבוהה מהרגיל
- ירידה בכוח המנוע
- רעידות והשהיות בהאצה
- נורות אזהרה בלוח המחוונים
אז האם ניקוי פיח באמת יכול לעזור לפני טסט?
בהחלט. טיפול ניקוי פיח מקצועי מסיר את שכבות הפיח שהצטברו לאורך זמן ומשפר בצורה משמעותית את פליטת הגזים מהמנוע. במילים פשוטות – המנוע עובד בצורה נקייה יותר ופולט פחות מזהמים.
למה כדאי לבצע ניקוי פיח מנוע לפני טסט?
1. מעבר חלק ובטוח בטסט
רכב שעבר ניקוי פיח יסודי יפלוט פחות עשן וגזים מזהמים, ולכן יש סיכוי גבוה בהרבה לעבור את בדיקות הפליטה בטסט השנתי בלי בעיות.
2. חיסכון כספי
רכב שנכשל בטסט בגלל זיהום נדרש לחזור לבדיקה חוזרת ולעיתים גם להוצאות תיקון נוספות. ניקוי פיח בזמן מונע את כל אלה.
3. שיפור בביצועים לקראת הבדיקה
הטסטרים בודקים גם את תגובת המנוע וההפעלה. מנוע נקי מרגיש חלק, מגיב טוב יותר ויוצר רושם כללי של תחזוקה תקינה.
4. הפחתת פליטת מזהמים
מעבר לטסט – מדובר גם באחריות סביבתית. רכב נקי פולט פחות מזהמים ותורם לאוויר נקי ובריא יותר.
איך מתבצע ניקוי פיח מנוע?
ניקוי פיח מודרני נעשה בשיטה של הזרמת גז מימן לתוך מערכת היניקה של המנוע (Carbon Cleaning). המימן מתמוסס עם הפיח, ממיס אותו ומוציא אותו דרך מערכת הפליטה – מבלי לפרק שום חלק במנוע. התהליך אורך כ-30 עד 60 דקות, ואינו פוגע במנוע או ברכיביו.
האם ניקוי פיח מתאים לכל סוגי הרכבים?
כן. בין אם מדובר ברכב בנזין, דיזל, טורבו או רכב פרטי ישן – ניקוי פיח יכול לשפר את הביצועים ולהפחית את הזיהום. ברכבים ישנים במיוחד – הניקוי עשוי לעשות את ההבדל בין כישלון להצלחה בטסט.
כל כמה זמן כדאי לבצע ניקוי פיח?
מומלץ לבצע ניקוי פיח אחת לשנה או כל 15,000–20,000 ק"מ. אם אתה מתקרב לטסט השנתי ולא ביצעת ניקוי פיח מזה זמן – זה הזמן האידיאלי.
ניקוי פיח מהממיר הקטליטי לפני הטסט – פעולה קריטית לרכבי דיזל
בנוסף לניקוי פיח מהמנוע, חשוב לשקול גם ניקוי פיח מהממיר הקטליטי, במיוחד ברכבי דיזל. ממיר קטליטי סתום הוא אחת הסיבות השכיחות לכישלון בטסט עקב חריגה בפליטת מזהמים.
כאשר הפיח מצטבר בתוכו, הזרימה דרך מערכת הפליטה נחסמת, נוצרים לחצים חוזרים על המנוע והביצועים נפגעים.
טיפול מקדים הכולל ניקוי פיח מהממיר – בין אם באמצעות תוסף ייעודי או ניקוי מקצועי בטכנולוגיית מימן – יכול לפתור את הבעיה בקלות, להחזיר את הממיר לתפקוד תקין, ולהבטיח מעבר חלק בבדיקת הפליטה של הטסט.
המלצה: 'קרבון קלין טק' – ניקוי פיח מקצועי לפני הטסט
אם החלטת לבצע ניקוי פיח לפני הטסט, חשוב לעשות זאת רק אצל בעלי מקצוע מנוסים עם ציוד מתאים. חברת קרבון קלין טק מציעה שירות ניקוי פיח מתקדם עם טכנולוגיית קרבון קלינינג מדויקת ובטוחה.
למה לבחור בקרבון קלין טק?
- ניסיון רב בתחום ניקוי פיח
- ציוד מתקדם בטכנולוגיית מימן
- שירות מהיר, מקצועי ואמין
- תוצאה מוחשית כבר מהנסיעה הראשונה
הזמינו עכשיו ניקוי פיח לפני טסט
ניקוי פיח מנוע לפני טסט הוא לא רק המלצה – הוא מהלך חכם שיכול לחסוך לכם כסף, זמן ותקלות. הוא משפר את הביצועים, מפחית את זיהום האוויר, ועוזר לעבור את הטסט השנתי בקלות ובביטחון.
קרבון קלין טק – המומחים לניקוי פיח לפני הטסט, הזמינו את הטיפול ותעברו אותו כמו גדולים!